Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

torkare på 240

Startad av volvo240-88 · 2008-04-15 · 4 svar

volvo240-88Trådstart
torkarna på min 240 har lagt av. det började med attt torkarna gick trögt och tillslut la torkarmotorn av. har nu skaffat en motor som funkar men när jag kopplar in den så funkar det ändå inte. vad kan va fel?
nån i detta regniga land måste ha en idee!!??
/Maria
MoPar 66
har du kollat så torkarmekanismen funkar? så den går lätt o smidigt.
Ludde_57
Lossa armen till torkarmotorn, och dra sedan torkararmarna över rutan.
Går de lätt, har du felet i din "nya" motor.
Går de tungt, behöver du smörja upp länkaget till armarna, under instrumentbrädan.
alex
tack för svaren! men...hur kommer jag åt att smörja länkaget då? dvs hur får jag loss instrumentbrädan?
Ludde_57
Lossa de svarta "tyg" skivorna under instrumentbrädan på förar respektive passagerarsidans benutrymme, och titta upp mot vindrutan.
Då borde du se torkarlänkaget, och kunna smörja det.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil