Vvolvo240-88Trådstart2008-04-15torkarna på min 240 har lagt av. det började med attt torkarna gick trögt och tillslut la torkarmotorn av. har nu skaffat en motor som funkar men när jag kopplar in den så funkar det ändå inte. vad kan va fel?
nån i detta regniga land måste ha en idee!!??
/Maria
har du kollat så torkarmekanismen funkar? så den går lätt o smidigt.
Lossa armen till torkarmotorn, och dra sedan torkararmarna över rutan.
Går de lätt, har du felet i din "nya" motor.
Går de tungt, behöver du smörja upp länkaget till armarna, under instrumentbrädan.
tack för svaren! men...hur kommer jag åt att smörja länkaget då? dvs hur får jag loss instrumentbrädan?
Lossa de svarta "tyg" skivorna under instrumentbrädan på förar respektive passagerarsidans benutrymme, och titta upp mot vindrutan.
Då borde du se torkarlänkaget, och kunna smörja det.