Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Torkare ur funktion !! Ford Mondeo

Startad av forza_alfa · 2010-02-23 · 1 svar

forza_alfaTrådstart
Någon som har ett tips att komma med ? Har hittat båda säkringshållare och ingen trasig säkring. Gick en gång igår men sedan bara gav upp. Så även spolningen. Tacksam för alla tips... Peter...;-)
slirfeldt
Årsmodellen är? Och det gäller förmodligen torkarna fram? För årsmodellerna 93-00 sitter det ett relä (R15) för dess torkare i säkringslådan i motorrummets framkan vid batteriet, som det brukar kunna vara glapp i dess kontaktstift och kan då ge dessa fenomen.

Men med spoliningen fungerar inte heller bakspolningen? Det är annars samma pump på dessa som växelkörs,,,

Fler trådar i Hjälpforumet Bil