Vet att det var liknande strul med en likadan bil och där var elektroniken under själva torkarspaken som var defekt med glappkontakt som följd som levde sitt eget liv ett tag,,, och detta löste sig med en bättre begagnad torkarspak på denna.
Bil: Seat Ibiza -95
Jag skulle åka ut från gården, där åker jag ner för en trotoarkant och då går mina vindrutetorkare på maxfart. Jag fipplar med spaken men den reagerar inte på nått alls. Bråttom som jag hade till jobbet kunde jag inte ta bussen så jag blev tvungen att köra med torkarna på maxfart både bak och fram till stan även fast det är snustorrt ute.
När jag kom hem började jag googla lite och kom fram till att det måste vara torkar relät som är trasigt, fick fram att det var nr 72 och prövade att rycka det.
Men ibland drar torkarna igång när man sätter på tändningen. Men oftast funkar det som vanligt tills man börjar köra iväg. När den väl sätter igång är dom omöjliga att stänga av utan att bryta tändningen.
Prövade att ta ur relät och då gick torkarna på. Med relä så funkar allt tills man börjar åka iväg.
Jag blir tokig!!!!!!!
Nu inatt så gick spolarvätske pumpen på helt plötsligt. Den sprutade ut 5liter spolarvätska och sen gick den tomt så den lät som en tuta. Efter att ha väckt halva området vaknade farsan och väckte mig och sa att min bil står med tutan igång. Sen såg vi att det var pumpen och ryckte sladden.
Prövade ta en testrunda idag och allt fungerar helt normalt nu X( Vad fan kan det vara för fel?
Jag skulle åka ut från gården, där åker jag ner för en trotoarkant och då går mina vindrutetorkare på maxfart. Jag fipplar med spaken men den reagerar inte på nått alls. Bråttom som jag hade till jobbet kunde jag inte ta bussen så jag blev tvungen att köra med torkarna på maxfart både bak och fram till stan även fast det är snustorrt ute.
När jag kom hem började jag googla lite och kom fram till att det måste vara torkar relät som är trasigt, fick fram att det var nr 72 och prövade att rycka det.
Men ibland drar torkarna igång när man sätter på tändningen. Men oftast funkar det som vanligt tills man börjar köra iväg. När den väl sätter igång är dom omöjliga att stänga av utan att bryta tändningen.
Prövade att ta ur relät och då gick torkarna på. Med relä så funkar allt tills man börjar åka iväg.
Jag blir tokig!!!!!!!
Nu inatt så gick spolarvätske pumpen på helt plötsligt. Den sprutade ut 5liter spolarvätska och sen gick den tomt så den lät som en tuta. Efter att ha väckt halva området vaknade farsan och väckte mig och sa att min bil står med tutan igång. Sen såg vi att det var pumpen och ryckte sladden.
Prövade ta en testrunda idag och allt fungerar helt normalt nu X( Vad fan kan det vara för fel?