Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Toyota Carina 3e

Startad av – · 2010-07-14 · 1 svar

·Trådstart
min kompis bil...97a
Åker 5km motolampan lyser, närmaste mack 1 mil.
Just när vi kommer till macken slockanar bilern,

-Hög temp, vattnet kokar,
-Oljan kålsvart, lukar fruktansvärt bränt
-Oljan sipprat ur muttrarna på ventilkåpan.
-Ljusbrun vatten i kylan.

ingen olja i expansionkärlet till kylan, bara bensin hinna på vattnet.
Han har hält i lite kanel i kylarvattnet för att täta ett läckage (kan vara de som gör att vattnet e ljusbrunt...

kan de vara kanelen som har täpt till nån slang?
Vågade inte säja till han men verkar som ett motorhaveri eller toplocket,, hmm
han har tid 28juli på verkstad, men tänkte om nån av er kunna veta vad de kan va.

P.S; Han provade starta bilen dagen efter; startmotorn gick runt startade till men sen godnatt, starta liksom aldrig riktigt...

(inga remmar är av elekt fläkten gick o så förut just när de kokade så allt var intakt ang remmar) kamrem vet ej där.
Nitrogen
Helt klart toppackningen eller spricka i toppen! Enklast att riva av toppen o kolla skick på resten.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil