Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

toyota carina Insprutningssystem !?

Startad av oollaa · 2008-08-06 · 1 svar

oollaaTrådstart
Jag har en carina 2,0 96:a. tänkte jag skulle konvertera den med en flexitune... då måste man veta lite om insprutningssytemet om man har monopoint eller multipoint tex (har multi om jag fatta rätt).

Men för att kunna reda ut alla frågetecken skulle jag behöva ngn bra länk eller ett namn på insprutningssytemet (är det bosch!?) Är det någon som vet någon bra länk eller vilket system jag har?

P.s. Man är egentligen korkad jag har konverterat min andrabil en honda framgångsrikt med en btr men nu vill jag naturligtvis krångla till det med en flexitune... kanske enklare att satsa på btr där också....
slirfeldt
Jo det rör sig iaf om multipoint på dessa bilar, vad det sedan är för märke på insprutningssystemet saknar egentligen btydelse då det är dess spridarkontakter som är det viktigaste att dessa blir är i format samt polaritet, som dom flesta av dess återförsäljare kan besvara på, eller dyk även in på etanol.nu där det snackats en hel del Toyota och dess möjligheter att köra på spriten.

Nja där håller jag inte riktigt med numer och efter egna mer än 15000 btr mil och uteslutande etanol och med boxkonverterade nuvarnade bilarna så råder ingen tveksamhet,,,

Dels monteringsmässigt och även som många fortfarande vill ha möjligheten att snabbt växla bränsle till problem man kallstarter, som mer eller mindre helt lösts av dessa boxar, men visst självklart fungerar i övrigt även dessa btr (bränsletrycksregulator) för dom flesta bilar, som för egen del iaf lagts på hyllan.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil