De flesta bilar har idag automatisk anpassning av handbromsen. För att spänna den så att båda sitter lika hårt gör du som föjer: (citerar en vän till mig som kan mer än jag)
Tryck ner fotbromsen hårt.
Dra sedan åt handbromsen repeterade gånger.
(vännen sa i typ 5 minuter, räkna med att du blir trött i armen)
Jag ska byta vajer själv och har inte hunnit prova detta. Men det ska tydligen fungera. För att sedan vara SÄKER på att dom tar ungefär lika, så kan man dra ut på någon grusväg, ta lite fart och dra sedan åt handbromsen. På så sätt kan du kolla så att bromsspåren blir lika långa på båda hjulen.
piece of cake. :P
Tryck ner fotbromsen hårt.
Dra sedan åt handbromsen repeterade gånger.
(vännen sa i typ 5 minuter, räkna med att du blir trött i armen)
Jag ska byta vajer själv och har inte hunnit prova detta. Men det ska tydligen fungera. För att sedan vara SÄKER på att dom tar ungefär lika, så kan man dra ut på någon grusväg, ta lite fart och dra sedan åt handbromsen. På så sätt kan du kolla så att bromsspåren blir lika långa på båda hjulen.
piece of cake. :P