Hur kopplades startkablarna? Båda till batteriets båda poler eller bara plus på batteriet och jorden till motor/kaross? Kan vara dålig kontakt vid batteriets poler till dess anslutningar till kaross/startmotor, men bilen är även strömlös då det fungerar att starthjälpa i gång den?
Med handbromslampan kan det annars endera vara så enkelt att dess givare hela tiden ligger och kortsluter (sitter under/bakom handbromsspaken), eller att som många bilar varnar för låg bromsvätskenivå.
Med handbromslampan kan det annars endera vara så enkelt att dess givare hela tiden ligger och kortsluter (sitter under/bakom handbromsspaken), eller att som många bilar varnar för låg bromsvätskenivå.