Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Toyota Supra

Startad av cmk · 2004-05-11 · 7 svar

cmkTrådstart
Går och funderar på att köpa en sportbil och har börjat titta mer och mer på en Toyota Supra av årsmodell 89-92. Vad tycker ni om denna? Är det något att ha? Är den värd sina pengar? Vanliga fel? Hur mycket bensin drar en den om man kör "normalt". Något mer som jag borde tänka på eller vara medveten om? Det är turbomodellen som jag är intresserad av.

För den intresserade finns lite info här:
https://w1.913.telia.com/~u91302010/

/ Martin
Kawa
Det är nog en trevlig bil som är värd sina pengar. Gissar på lite över 1l/milen..
sog001
j_karlborg wrote:
Det är nog en trevlig bil som är värd sina pengar. Gissar på lite över 1l/milen..
Har du någon egen erfarenhet av bilen?

/ Martin
Kawa
Nej, men den ser ruskigt trevlig ut iaf och jag har inte hört någon säga nånting negativt om supran. :)
Kawa
funderade själv på en sån för ett tag sen.
varför inte en calibra turbo då? dom är grymt sköna att köra, åka å dom e snygga.. men sen är baksätet pyyyyttelittet och bakhjulsdriften pajjar.
sog001
Åpeln är väl ok men jag tycker ändå att supran är snyggare :e

Finns det någon sportbil som har schysst baksäte ;)

Vilken färg tycker ni bäst om föresten? Är starkt inne på en svart men kanske röd. Svarta verkar det inte finnas så många av tyvärr :(
Forsis
Hej!
Jag innehar själv en vit Supra -89.
Den är värd varenda krona. Jag har dessutom blivit kär i den så den kommer vara kvar i min ägo så länge jag lever....som jag känner det.
Så länge bilen inte är trimmad finns det inga större problem på dem.
Jag har haft problem med värmen (men vad gör det när jag bara kör på sommaren). Sedan har fått byta packboxarna i bakaxeln. Det tråkigaste är att farthållaren har pajjat då det är en glidarbil....
MVH Christer
lenaola
Det är en tåjjåta då är det inga konstiga fel dom bara gårågår

Fler trådar i Hjälpforumet Bil