Ford Sierra GL 92:a DOHC
Vid termostathuset sitter inte en och inte två, men tre separata givare för kylvattnet/motortempen.
Vilken går till vad och vad händer om just den givaren slutar fungera?!
Termostathuset
(Mot motorn)
--|
|
--|
|
1=
|
--|
|
--|
|
2=
|
--|____________|
||
3
(mot kylaren)
Givare 3 är kopplad till reläna som styr de bägge kylfläktarna(typ 95 och 105 grader)
Givare 2 är enpolig och för mig okänd funktion.
Givare 1 borde vara till kombi-instrumentet, men jag är inte säker (trasig mätare)
Någon som vet med säkerhet?!
Vid termostathuset sitter inte en och inte två, men tre separata givare för kylvattnet/motortempen.
Vilken går till vad och vad händer om just den givaren slutar fungera?!
Termostathuset
(Mot motorn)
--|
|
--|
|
1=
|
--|
|
--|
|
2=
|
--|____________|
||
3
(mot kylaren)
Givare 3 är kopplad till reläna som styr de bägge kylfläktarna(typ 95 och 105 grader)
Givare 2 är enpolig och för mig okänd funktion.
Givare 1 borde vara till kombi-instrumentet, men jag är inte säker (trasig mätare)
Någon som vet med säkerhet?!