Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Tre stycken temperaturmätare?!

Startad av Nattsudd · 2007-08-07 · 0 svar

NattsuddTrådstart
Ford Sierra GL 92:a DOHC

Vid termostathuset sitter inte en och inte två, men tre separata givare för kylvattnet/motortempen.

Vilken går till vad och vad händer om just den givaren slutar fungera?!

Termostathuset
(Mot motorn)
--|
|
--|
|
1=
|
--|
|
--|
|
2=
|
--|____________|
||

3
(mot kylaren)

Givare 3 är kopplad till reläna som styr de bägge kylfläktarna(typ 95 och 105 grader)

Givare 2 är enpolig och för mig okänd funktion.

Givare 1 borde vara till kombi-instrumentet, men jag är inte säker (trasig mätare)


Någon som vet med säkerhet?!

Fler trådar i Hjälpforumet Bil