Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Trögväxlad v70

Startad av exc · 2008-10-13 · 2 svar

excTrådstart
Hej. Jag har nyss köpt en v70 -04 140hk. Bilen har gått 11700mil och jag tycker den är trögväxlad. Det är inga problem att få i växel vid stillastående utan det är när jag kör. Jag måste byta växel ganska långsamt och liksom "dra" i nästa växel. Kopplingen verkar fungera bra utan att slira eller hugga. En del säger att lådorna är så här men det känns lite skumt ändå tycker jag. Tacksam för hjälp
lenaola
bytt växellåds olja !?
peet
Nä, det har jag inte. Men jag funderar i de banorna med. Hur är överföringen konstruerad mellan växelspak o låda? Är det vajer som på 850´n? Det var väl problem förr med de bilarna. Men det borde väl vara bortbyggt nu? Går det att justera annars?

Fler trådar i Hjälpforumet Bil