bytt växellåds olja !?
Hej. Jag har nyss köpt en v70 -04 140hk. Bilen har gått 11700mil och jag tycker den är trögväxlad. Det är inga problem att få i växel vid stillastående utan det är när jag kör. Jag måste byta växel ganska långsamt och liksom "dra" i nästa växel. Kopplingen verkar fungera bra utan att slira eller hugga. En del säger att lådorna är så här men det känns lite skumt ändå tycker jag. Tacksam för hjälp