Hade samma problem med min Escort -93, att den dog när man släppte gasen samt att den var "kraftlös". I mitt fall var felet avgasventilerna, så kolla upp det.
Har div problem med min Ford.:l
Bilen dör när man släpper gasen häftigt
Som de flesta andra fordägare har jag problem med att bilen dör vid trafikljus och liknande när man släpper gasen vid inbromsning. Står jag bara på tomgång går den fint. Efter det är den svårstartad som om den vore sur. Har hört att det skulle kunna vara något i stil med tomgångsregulatorn. :fraga Kan det stämma?
Bilen har blivit fruktansvärt slö
Mitt värre problem är att bilen har blivit tröttare och segare. Nu kan jag knappt köra på 5:ans växel, utan måste växla ner även i hastigheter mot 80-100. Får knappt upp bilen över 100 längre.
Har bytt tändstift, luftfilter, olja, oljefilter. Känns som att bilen får för mycket bensin i förhållande till luft. Har läst att de skulle kunna vara lambdasonden.:fraga Kan det stämma?
Luftfiltret verkar bli dränkt av bensin..kan inte vara normalt?
Bilen har även börjat dra mer och mer bensin.
Provade att släppa in mer luft genom att lyfta på kåpan till luftfiltret. Då gick bilen bättre.
Hur kan jag reglera lufttillförseln bättre?? :fraga Kommer det att avhjälpa mitt problem med accelerationen?
Har kollat att det in har läckt in någon olja till kylarvattnet (som om toppen vore trasig). Tomgången på bilen är låg men lite ojämn.
Dålig laddning
Ett annat problem som uppstod häromdagen var att fläkt osv la av och sedan började bilen hacka som fan. Efter några sekunder kom fläkten igång igen och bilen gick som normalt. Kort efter detta gick inte bilen att starta och det hördes att batteriet var i princip slut. Det problemet har inte upprepats sedan dess. Vet inte om mina problem med dålig acceleration och brist på laddning hör samman. Ska tilläggas att batterilampan inte varit aktiverad någon gång och indikerat dålig laddning.
:fraga Någon som har några tips?! :)
\Pernilla (tacksam för hjälp)
Bilen dör när man släpper gasen häftigt
Som de flesta andra fordägare har jag problem med att bilen dör vid trafikljus och liknande när man släpper gasen vid inbromsning. Står jag bara på tomgång går den fint. Efter det är den svårstartad som om den vore sur. Har hört att det skulle kunna vara något i stil med tomgångsregulatorn. :fraga Kan det stämma?
Bilen har blivit fruktansvärt slö
Mitt värre problem är att bilen har blivit tröttare och segare. Nu kan jag knappt köra på 5:ans växel, utan måste växla ner även i hastigheter mot 80-100. Får knappt upp bilen över 100 längre.
Har bytt tändstift, luftfilter, olja, oljefilter. Känns som att bilen får för mycket bensin i förhållande till luft. Har läst att de skulle kunna vara lambdasonden.:fraga Kan det stämma?
Luftfiltret verkar bli dränkt av bensin..kan inte vara normalt?
Bilen har även börjat dra mer och mer bensin.
Provade att släppa in mer luft genom att lyfta på kåpan till luftfiltret. Då gick bilen bättre.
Hur kan jag reglera lufttillförseln bättre?? :fraga Kommer det att avhjälpa mitt problem med accelerationen?
Har kollat att det in har läckt in någon olja till kylarvattnet (som om toppen vore trasig). Tomgången på bilen är låg men lite ojämn.
Dålig laddning
Ett annat problem som uppstod häromdagen var att fläkt osv la av och sedan började bilen hacka som fan. Efter några sekunder kom fläkten igång igen och bilen gick som normalt. Kort efter detta gick inte bilen att starta och det hördes att batteriet var i princip slut. Det problemet har inte upprepats sedan dess. Vet inte om mina problem med dålig acceleration och brist på laddning hör samman. Ska tilläggas att batterilampan inte varit aktiverad någon gång och indikerat dålig laddning.
:fraga Någon som har några tips?! :)
\Pernilla (tacksam för hjälp)