Är det länge sedan du bytte grejor?? Kanske ligger olja i nån ljuddämpare eller så som inte förbränts än?? Var gamla turbon dålig och drog olja??
Saab 9-5 2,3t -99 26000mil
Upptäckte snart efter köp att den blårök kraftigt vid kallstarter (inte alltid dock), uppgraderade vevhusventilationen och bytte turbo (gt17), men inte hjälpte detta !:mad:
Bilen går bra förövrigt men satans irriterande att lägga igen bostadsområdet med smog nästan varje morgon...:eek:
Kärvande spjällhus ? Ventiltätningar ? Idéer någon ?
Upptäckte snart efter köp att den blårök kraftigt vid kallstarter (inte alltid dock), uppgraderade vevhusventilationen och bytte turbo (gt17), men inte hjälpte detta !:mad:
Bilen går bra förövrigt men satans irriterande att lägga igen bostadsområdet med smog nästan varje morgon...:eek:
Kärvande spjällhus ? Ventiltätningar ? Idéer någon ?