Moderator! Du kan radera inlägget! Det var ärg i en elanslutning till luftmassemätaren!
Har ett problem!
Efter ett motorhaveri (brusten kamrem) har jag renoverat topplocket.
Efter lite "krångel" med pumptiderna startade bilen och går jämn och fint på tomgång samt under färd..men:
Turbon "kickar" inte in! Jag har egentligen inte rört aggregatet förutom att det följde med grenröret när jag demonterade detta. Endast 2 st oljeanslutningar lossades samt div gummislangar.Dessa är riktigt monterade.
Jag har INTE fått skit i turbon, jag pluggade alla anslutningar noga.
Det finns ett "relä" till Wastegateventilen med en ingående samt utgående slang..denna klickar hela tiden (känns när man håller fingret mot den) ..skall den göra det?
Jag har provat att koppla förbi detta "relä" men märkte ingen skillnad.
Har jag fortfarande inte fått till pumptiderna ?
Vore super om någon har erfarenhet av detta...mitt hår börjar bli grått..!
Efter ett motorhaveri (brusten kamrem) har jag renoverat topplocket.
Efter lite "krångel" med pumptiderna startade bilen och går jämn och fint på tomgång samt under färd..men:
Turbon "kickar" inte in! Jag har egentligen inte rört aggregatet förutom att det följde med grenröret när jag demonterade detta. Endast 2 st oljeanslutningar lossades samt div gummislangar.Dessa är riktigt monterade.
Jag har INTE fått skit i turbon, jag pluggade alla anslutningar noga.
Det finns ett "relä" till Wastegateventilen med en ingående samt utgående slang..denna klickar hela tiden (känns när man håller fingret mot den) ..skall den göra det?
Jag har provat att koppla förbi detta "relä" men märkte ingen skillnad.
Har jag fortfarande inte fått till pumptiderna ?
Vore super om någon har erfarenhet av detta...mitt hår börjar bli grått..!