Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

turboproblem saab 9000 -85

Startad av rojje · 2002-08-26 · 4 svar

rojjeTrådstart
Hej!
har ett problem.
Turbon har slutat att ladda själva turbon är ok.
någon som vet vad det kan vara?
mycket tacksam för svar.
tilläggas ska att bilen stått ca 2mån
och innan det så fungerade turbon helt ok.

mvh rojje
Krister Lindholm
Låter bilen mysko? Typ ett vinande ljud?
Har du kollat alla slangar &/eller försökt känna om det blåser kraftigt under huven nånstans vid gaspådrag?

Låter helt sjukt att den inte laddar om den bara stått i 2 månader alltså. :l
Bozzle
Har fått för mig att det ska finnas en magnet ventil till turbo trycket på dessa bilar om den kan ha hängt sig.
PeW
ja det låter sjukt.
blåser inte mer än vanligt under huven.
ska kolla upp magnetventilen.
någon som vet var den sitter?
rojje
Jason
magnetventilen sitter på kåpan till kylfläkten. Den har tre anslutningar för slangar och det sitter en kontakt där. Vet inte exakt hur man kollar den men kolla på stcs.nu läs deras faq där står exakt

Fler trådar i Hjälpforumet Bil