Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Urtrampningslager

Startad av KalPDal · 2013-03-08 · 1 svar

KalPDalTrådstart
Har en VW Golf 1,6 05 med dåligt urtrampningslager måste man riva ner hela lådan eller kan man som jag har hört ta bort en kåpa bara och var sitter den kåpan då.
slirfeldt
Tror mig inte deta är möjligt och skummadeigenom lite reparationshandböcker om dessa växellådor. Där samtliga dessvärre säger att växellådan måste demonteras för åtkomst av kopplingslamell, tryckplatta och urtrampningslager.

Men forskar med vidare om det är annat för dom sensare maskinerna som i så fall kraftigt förenklar dess byte. Annars är jag rätt säker på att till gamla VW K70 bytte man dessa komponenter genom en lucka och utan att dela på lådan.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil