Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Utslagsbegränsare v70

Startad av bambam · 2005-07-07 · 2 svar

bambamTrådstart
Har köpt ett par Nebula 235/40-18 , visat sig att de tar i innerskärm vid fullt rattutslag? :l
Enligt 'Bilia finns det att köpa "utslagsbegränsare" kostnad ca 1100kr.
Tänkte höra om någon har ett billigare förslag/ alternativ. :-)

Mvh bambam.
CarMan
Om du har en V70N vilket du borde ha till dom fälgarna så ska man montera utslagsbegränsare i stryväxeln & på spindlarna.
montara dom på spindlarna & strunta i som i styrväxeln så får du en hyvsad funktion.

om du kollar på spindeln vid fult rattutslag så har du en blå plastbit som tar i länkarmen, dena plastbit ska bytas mot en tjockare. (har du en tidig bil kan det vara en svart plast rulle)
-katja-
Tack för tipset, jag har pratat med på bilia (verkstad) man bytar ut den blå "backen" mot en tjockare, kostnad 129kr! :) :e

Skillnad på priset när man pratar med folk i butiken & verkstan!! :mad:

Fler trådar i Hjälpforumet Bil