Tjena,
jag har en V-klasse som börjat strula lite i växlingen. Det började med att den inte ville växla från ettan till tvåan framförallt om man skulle iväg i uppförslut. I medlut växlar den mjukt och fint utan problem mellan 1 och 2.
Vi har tyvärr inte haft möjlighet att lämna in bilen för att kolla upp detta eftersom vi flyttat och behövt den under hela sommaren och nu har det naturligtvis blivit sämre mellan tvåan och trean också men inte på samma sätt. Nu "bromsar" den till när den går mellan 2 och 3 och går i väldigt hårt.
Läste att det skall finnas något sorts filter som borde bytas och även ventiler som kan strula. Är det någon som känner igen problemet och kan tipsa om åtgärder!? Kan jag göra något själv?
Tack!
jag har en V-klasse som börjat strula lite i växlingen. Det började med att den inte ville växla från ettan till tvåan framförallt om man skulle iväg i uppförslut. I medlut växlar den mjukt och fint utan problem mellan 1 och 2.
Vi har tyvärr inte haft möjlighet att lämna in bilen för att kolla upp detta eftersom vi flyttat och behövt den under hela sommaren och nu har det naturligtvis blivit sämre mellan tvåan och trean också men inte på samma sätt. Nu "bromsar" den till när den går mellan 2 och 3 och går i väldigt hårt.
Läste att det skall finnas något sorts filter som borde bytas och även ventiler som kan strula. Är det någon som känner igen problemet och kan tipsa om åtgärder!? Kan jag göra något själv?
Tack!