Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

V70 -99 GLT knackar

Startad av Yada-Yada · 2006-03-11 · 1 svar

Yada-YadaTrådstart
Min V70 -99 GLT har ett knackande ljud vid batterisidan av motorn, när man gasar "knackar det fortare". När man trycker in kopplingen försvinner det. Bilen har antispinn. Kan det vara normalt med detta ljud, det är inte så högt men irriterande ändå, det låter lite "diesel" om det. (Motorn låter normalt)
Kan det ha göra med antispinn eller kanske kopplingen??
Tacksam för råd om detta, jag har nyligt köpt bilen..:q
musti
På beskrivningen låter det som ett urtrampningslager. Ett lager som skjuter isär kopplingen. Kolla upp det, annars kanske kopplingen låser sig. Det hände mig. Det är inte kul att köra runt utan koppling.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil