AandersssonTrådstart2010-09-19vägrar starta-lamda lampan lyser,båda bytta.
Någon som har ide?
Tack på förhand
Kolla eventuella felkoder.
Att lamda lampan lyser är inte konstigt om du inte får igång motorn, den lyser ju när man slår på tändningen. Du skriver "båda bytta" vad menar du då? lamdasonderna? isåfall vad var det för fel på dessa?
Lamdan lyste först(bilen starta å gick)..Bytte lamdorna-lampan slocknade gick sen 2dagar utan fel.sen starta den ej mer å lamdan lyser när ja kör på startmotorn nu..
Att lampan med lamdasymbolen lyser betyder att det finns felkoder att läsa. Läs av dessa så kan du nog få en liten hint om vad som felar.
p0340 Camshaft position sensor A-bank 1 Circuit malfunction
kamaxelgivare?
@anderssson 62083 wrote:p0340 Camshaft position sensor A-bank 1 Circuit malfunction
kamaxelgivare?
Ja det bör vara kamaxelgivaren. Har för mig att den kostar runt 1500:-
Läste för en tid sedan på ett volvoforum hur man mäter upp den ,men hittar naturligtvis inte den länken längre :-(