RrojjeTrådstart2002-10-12Hej på er!
Någon som vet om man kan montera i en V8 i en 745 turbo -87á???
Har för mig att det ska kunna gå.
hör gärna av er med förslag.
De ska säkert gå , men kolla med bilprovningen först om du tänkte besiktiga den . :h
johankarlsson35@hotmail.comJa det var det jag hade tänkt mig.
ska bes med en v8 isåfall.
någon som vet var man ska ringa?
eller finns här kanske någon som har erfarenhet av v8 byte?
Testa att söka i gamla Bilsport, Mats Thollander i Laxå tror jag det var byggde om en 745 för många år sedan där han monterade v8.
Den bilen var med i år igen fast med ny ägare och ny motor också har jag för mig.
Hittar du det numret så kan du kanske få hjälp med vad som behöver göras för att få igenom den genom Sbp´s nålöga.
Men som Johan skrev , fråga Sbp först om vad som är tillåtet,
och kolla vilken station som är mest välvilligt inställd till ombyggda fordon
mycket är vunnet på att få rätt person vid reg,besiktning även om det innebär 10 mil extra resväg.
Kolla med volvo först vad orginal bromsar och bakaxel mm klarar av i hk och vridmoment, och leta efter en v8 ( liten) som ger den effekten.