Hej
Sker under rubiken mäkliga ting för en stund sedan. Dum rubrik som förmodligen inte så många går in på. Blir kanske fler besök såhär.
Hej alla hjälpsamma mäniskor.
Har en mx3,a. Tja nu kan ni sluta vara avvundsjuka för den går ej igenom bilprovningen. För höga avgasvärden. Letat igenom på olika forum och då bla konstaterat, bland tusen andra tips, att det kan bero på ngn vacumslang. Letade bla efter detta men hittade från början inget sådant fel. Tänkte då, efter diverse andra försök, att byta lambdasonderna, finns två. Då ser jag en liiiiten slang som ej är infäst i ena ändan. Hittar förstoss inte vart den ska pluggas in. Efter att gett upp letandet kunde jag inte låta bli att suuuga i slanghelvetet, vet inte varför, med motorn igång. En förändring kunde tydligt märkas i tomgången. Men efter detta gick bilen dåligt på tomgång, lite ryckigt och lägre tomgång. Tänkte då att det kunde ha berott på sugandet vilket resulterade i att undertecknad blåste i slangen. Därefter gick inte mx3,an alls på tomgång och för att förflytta den nu krävs ett gaspådrag runt 2500 varv/min. Vad har hänt, kan jag själv fixa det? Vacumslangen är i ena ändan ifäst i ett litet "UFO" där en större slang också sitter, ser ut som om den större slangen ev går till bränslepumpen, vet inte.
Har fått en tid till Hedbergs på måndag men man vet ju hur dom är, kan vara, mycket pengar, lite jobb.
Sker under rubiken mäkliga ting för en stund sedan. Dum rubrik som förmodligen inte så många går in på. Blir kanske fler besök såhär.
Hej alla hjälpsamma mäniskor.
Har en mx3,a. Tja nu kan ni sluta vara avvundsjuka för den går ej igenom bilprovningen. För höga avgasvärden. Letat igenom på olika forum och då bla konstaterat, bland tusen andra tips, att det kan bero på ngn vacumslang. Letade bla efter detta men hittade från början inget sådant fel. Tänkte då, efter diverse andra försök, att byta lambdasonderna, finns två. Då ser jag en liiiiten slang som ej är infäst i ena ändan. Hittar förstoss inte vart den ska pluggas in. Efter att gett upp letandet kunde jag inte låta bli att suuuga i slanghelvetet, vet inte varför, med motorn igång. En förändring kunde tydligt märkas i tomgången. Men efter detta gick bilen dåligt på tomgång, lite ryckigt och lägre tomgång. Tänkte då att det kunde ha berott på sugandet vilket resulterade i att undertecknad blåste i slangen. Därefter gick inte mx3,an alls på tomgång och för att förflytta den nu krävs ett gaspådrag runt 2500 varv/min. Vad har hänt, kan jag själv fixa det? Vacumslangen är i ena ändan ifäst i ett litet "UFO" där en större slang också sitter, ser ut som om den större slangen ev går till bränslepumpen, vet inte.
Har fått en tid till Hedbergs på måndag men man vet ju hur dom är, kan vara, mycket pengar, lite jobb.