Om du har tur har du kanske bara klämt en kylarslang så att cirkulationen av kylarvätskan har upphört.I värsta fall har du kört sönder kylaren eller en slang så att all kylarvätska har runnit ut.Om det visar sig att du har haft riktig otur så kan din motor tagit skada av detta genom att toppen slagit sig av värmen och topplockspacningen har gått sönder.
Var ute och körde i snön förut idag. Kom in i en rondell och det var väldigt halt gled rakt fram och upp för trottoarkanten innan jag fick stopp. Fortsatte köra och märkte att det började komma kalluft trots att jag hade full värme på.
Fortsatte köra ca 2-3 km när jag upptäckte att temp mätaren var på rött. Hade bara hundra meter hem så jag körde hem och då kokade bilen för fullt.
Vad kan ha hänt?? Jag gled juh bara upp för en trottoarkant. :q
Fortsatte köra ca 2-3 km när jag upptäckte att temp mätaren var på rött. Hade bara hundra meter hem så jag körde hem och då kokade bilen för fullt.
Vad kan ha hänt?? Jag gled juh bara upp för en trottoarkant. :q