dax wrote:
Jag ska sälja min gamla trotjänare, en röd Suzuki Swift -88 med taklucka. Jag undrar lite vad man kan få för den. Övrig info:
Snart 17000 mil
Jag är den ende ägaren sedan början av -96
Under denna tiden har den alltid besiktigats utan anmärkning
Skattad i mars
Besiktad i februari utan anmärkning
Nya vinterdäck på plåtfälg
Bra sommardäck på 14" alu-fälg
Nya stötdämpare fram (bara material kostade en bit över 2000 kr)
larm
kassettstereo
Extremt billig i drift: 0.5 l/mil, billig att skatta och försäkra, den bara fungerar hela tiden!
Mycket välskött jämfört med andra lika gamla bilar (bytt olja var 1000:e mil...)
Egentligen hade jag tänkt behålla bilen ett par år till, men jag får överta min systers betydligt nyare och större bil till ett förmånligt pris. Jag vill naturligtvis klämma ut så många slantar som möjligt. Vad kan man få för den? 8000-12000 beroende på utrustning? Om det blir ett lägre pris tänkte jag plocka ur larmet och sälja utan vinterdäck, detta borde jag få ett par tusen för separat, eller?
Hmm, det blev nästan en förtäckt säljesannons, men det var inte meningen!
Snart 17000 mil
Jag är den ende ägaren sedan början av -96
Under denna tiden har den alltid besiktigats utan anmärkning
Skattad i mars
Besiktad i februari utan anmärkning
Nya vinterdäck på plåtfälg
Bra sommardäck på 14" alu-fälg
Nya stötdämpare fram (bara material kostade en bit över 2000 kr)
larm
kassettstereo
Extremt billig i drift: 0.5 l/mil, billig att skatta och försäkra, den bara fungerar hela tiden!
Mycket välskött jämfört med andra lika gamla bilar (bytt olja var 1000:e mil...)
Egentligen hade jag tänkt behålla bilen ett par år till, men jag får överta min systers betydligt nyare och större bil till ett förmånligt pris. Jag vill naturligtvis klämma ut så många slantar som möjligt. Vad kan man få för den? 8000-12000 beroende på utrustning? Om det blir ett lägre pris tänkte jag plocka ur larmet och sälja utan vinterdäck, detta borde jag få ett par tusen för separat, eller?
Hmm, det blev nästan en förtäckt säljesannons, men det var inte meningen!
Ingen aning du - men en vägledning kan kanske vara detta:
Sålde en Honda Civic -88 med 18 000 mil på mätaren förra vintern för 7500:-.
Denna hade nya drivknutar, nytt batteri, sommar och vinterdäck som rullat typ 1500 mil var, nytt luftfilter, ny olja, ny kylare, nyrenoverade bromsok, besiktigad ua och nyskattad etc...
Var dock lite smårostig (inget bärande) och hade haft 17 ägare.
Så över 8000:- borde du ju få (å andra sidan är väl Hondor mer lättsålda?)