Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Vad ska jag välja för bil

Startad av Oscaria · 2007-02-13 · 4 svar

OscariaTrådstart
Min gamla Mazda 323 som jag haft i 12 år börjar bli gammal. Den har gått som en klocka och jag har endast behövt byta slitagedelar såsom batteri bromsar tändstift. Den går bra fortfarande men nu känner jag det är dags att byta bil. Vad ska jag välja??? Jag vill ha en småbil och funderar på Audi, Pegeuot 206, Volvo S40 eller nåt liknande som är mellan 2 - 6 år. Är det något märke som ni kan rekommendera och som inte är alltför dyr.
aeqvist
Håll dig till en nyare japansk bil om du vill ha något som är problemfritt.
Stellan
Audi 80, 2,0 är billig att köra och funkar bra. Vi har två i familjen. Har varit en del småfel genom åren men inget allvarligare. Drar 0,7/mil. Kostar runt 20´för en 93:a som är i bra skick. Eller du hade tänkt dig något dyrare?

Peron
bigb
@Peron 19696 wrote:
Audi 80, 2,0 är billig att köra och funkar bra. Vi har två i familjen. Har varit en del småfel genom åren men inget allvarligare. Drar 0,7/mil. Kostar runt 20´för en 93:a som är i bra skick. Eller du hade tänkt dig något dyrare?

Peron


Jag har tänkt mig en bil som inte är äldre än 6 år och har gått max 10.000 mil
Min gamla Mazda har endast gått 8.400 mil.
primouza
8.400 mil? då borde den fortfarande vara ny, knappt inkörd som man brukar säga.

En nyare Mazda, Toyota, Honda, Nissan, vore nog en idé att titta närmare på.

Byter du då in din Mazda mot en nyare Mazda så får du nog ganska bra betalt för den också

Fler trådar i Hjälpforumet Bil