Själv och i den tämligen lilla omfattningen jag numer använder diagnostikverktyg så har jag uteslutande som positivt använt en enkel handavläsare (https://www.24.se/obd2-felkodslasare-p-552-c-227.aspx). Som dock ju bara läser av motorsidans felkoder men täcker en rad olika märken ändå kommer man rätt långt med.
Annars för mer ingående feldiagnostik med bilens all övrig elutrustning och även kunna läsa realvärden osv krävs i regel interface med bärbar dator och där får man väldigt bra täckning över många bilar med en avläsare/interface för från 1000:-. Fler med sådana erfarenheter kan gärna fortsätta med sina erfarenheter,,,
Annars för mer ingående feldiagnostik med bilens all övrig elutrustning och även kunna läsa realvärden osv krävs i regel interface med bärbar dator och där får man väldigt bra täckning över många bilar med en avläsare/interface för från 1000:-. Fler med sådana erfarenheter kan gärna fortsätta med sina erfarenheter,,,