Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Vanligaste felen om en bil går knagligt när den e kall?

Startad av Tobbe · 2002-06-12 · 5 svar

TobbeTrådstart
Vad är de vanligaste felen om en bil går knagligt när den e kall?
Förgasarmotor.
Har manuell choke, drar jag ut den så går den dåligare så jag antar det e för varmt ute för choke nu så det e inte den.

Stift, rotor, tändkablar, bensinfilter,luftfilter,fördelare är OK

Nått annat enkelt som jag kanske förbisett?
Bozzle
Vad har du för bil & årsmodell ? Choken måste du använda även på sommaren. Motorn blir först varm när den når mellan 70-100 grader.
Tobbe
Fnudi wrote:
Vad har du för bil & årsmodell ? Choken måste du använda även på sommaren. Motorn blir först varm när den når mellan 70-100 grader.

Audi 80 1,8 -87
Jo men den går plödrigt med choken ute också :o
gnlg
Kolla förgasarfotsgummit, det brukar vara sprucket. Starta bilen och låt den gå på tomgång, ta tag i förgasaren och bryt den försiktigt fram och tillbaka, om motorn stannar eller ändrar gång tyder det på att den är läck.
Kostar ett par hundralappar.
Tobbe
hakanrode wrote:
Kolla förgasarfotsgummit, det brukar vara sprucket. Starta bilen och låt den gå på tomgång, ta tag i förgasaren och bryt den försiktigt fram och tillbaka, om motorn stannar eller ändrar gång tyder det på att den är läck.
Kostar ett par hundralappar.

Tyvärr inte det :l
gnlg
Gör rent förgasaren och justera flottörnivån, förhoppningsvis går den bättre.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil