Vad har du för bil & årsmodell ? Choken måste du använda även på sommaren. Motorn blir först varm när den når mellan 70-100 grader.
Vad är de vanligaste felen om en bil går knagligt när den e kall?
Förgasarmotor.
Har manuell choke, drar jag ut den så går den dåligare så jag antar det e för varmt ute för choke nu så det e inte den.
Stift, rotor, tändkablar, bensinfilter,luftfilter,fördelare är OK
Nått annat enkelt som jag kanske förbisett?
Förgasarmotor.
Har manuell choke, drar jag ut den så går den dåligare så jag antar det e för varmt ute för choke nu så det e inte den.
Stift, rotor, tändkablar, bensinfilter,luftfilter,fördelare är OK
Nått annat enkelt som jag kanske förbisett?