Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

var läcker de?

Startad av OpelMicke · 2006-03-01 · 6 svar

OpelMickeTrådstart
oljelampan börja blinka för nån månad sen och jag fyllde på mer körde en månad sen börja den blinka igen och oljestickan va torr,, fyllde på mer sen påstås de att de har blivit en fläck från sierran där den stått på tomten, är de oljetråget eller oljetrågs packning som är dåligt??
thoola
Mera troligt att det läcker från vevaxelns packningar. Gör en ordentlig motortvätt så är det lättare att se varifrån det läcker. Sen är väl inte Sierran helt okännd för att dra rätt mycket olja;-)
Ludde_57
Har du tittat, vart oljan kommer ifrån?
savanna
Ryker Det Blått När Du Motorbromsar Vid4000varv Sen Gasar På ??
OpelMicke
TotteHBG wrote:
Ryker Det Blått När Du Motorbromsar Vid4000varv Sen Gasar På ??


nej de ryker inget blått om den.
OpelMicke
Anders P wrote:
Har du tittat, vart oljan kommer ifrån?

jag kollade lite snabbt i går i samband med att jag kollade oljesticken man nu visa den ju som för tre veckor sen, de är lite kladdigt vid oljefiltret.
Ludde_57
OpelMicke wrote:
jag kollade lite snabbt i går i samband med att jag kollade oljesticken man nu visa den ju som för tre veckor sen, de är lite kladdigt vid oljefiltret.
Ingenting under bilen/motorn?
Det är lättare att gissa ifall vi vet vart det syns olja.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil