Mera troligt att det läcker från vevaxelns packningar. Gör en ordentlig motortvätt så är det lättare att se varifrån det läcker. Sen är väl inte Sierran helt okännd för att dra rätt mycket olja;-)
oljelampan börja blinka för nån månad sen och jag fyllde på mer körde en månad sen börja den blinka igen och oljestickan va torr,, fyllde på mer sen påstås de att de har blivit en fläck från sierran där den stått på tomten, är de oljetråget eller oljetrågs packning som är dåligt??