Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Varför?

Startad av Costia · 2007-06-13 · 2 svar

CostiaTrådstart
Hej, har en audi 80 1,9e 88-
den dricker lite väl mycket olja tycker jag, och varje gång jag har fyllt på olja så ryker den typ ett par mil, men när oljan e nere så de knappt syns nåt på stickan, då ryker den inte alls! och då går det köra med bilen typ 100mil och när den börjar ticka vet jag att då e de lite olja men de e ju inte så lite så att lampan tänds...vill min bil inte ha så mycket olja som denm ska ha eller varför spottar den ut det? sen undrar jag om nån vet om en audi 90 2,3 motor passar i min audi 80 1.9?
mvh Christian
Ludde_57
Vad för olja använder du?
Om för fin olja, så kan en sliten motor uppvisa dina problem. Prova med en tjockare olja, och se om någon skillnad kan märkas.
robinsan
jag använder 10/30, de e så mysko för om man startar bilen och den tickar så kan man stänga av igen och starta o då e de tyst...

Fler trådar i Hjälpforumet Bil