Hallgivaren är en givare som känner av ett magnetfält. då det passerar ett fält så sluter eller bryter den beroende på vilken sort det är. Det är en halvledare, vilket vanligen betyder hel eller död och inte död ibland....
Hej svejs alla bilkunniga...
Bilen stannar (lägger av) när man kör, tappar strömmen verkar det son.
Varvräknaren ner på noll. Tänder igång i gen efter c:a 5 sekunder.
Detta upprepas cirka var 3:dje mil ibland mycket oftare.
Bilen är en import Audi 80 avant med 2.0 E motor.
Jag har kopplat en lampa från tändspolen in i kupen för att se om den
slocknar när bilen "dör" - den lyser ändå vilket bör betyda att tändningslåset
är helt ...
Har hört talas om en givare i fördelaren som kallas hallgivare, kan det vara den som är dålig ???
tacksam för svar
stefan:eek:
Bilen stannar (lägger av) när man kör, tappar strömmen verkar det son.
Varvräknaren ner på noll. Tänder igång i gen efter c:a 5 sekunder.
Detta upprepas cirka var 3:dje mil ibland mycket oftare.
Bilen är en import Audi 80 avant med 2.0 E motor.
Jag har kopplat en lampa från tändspolen in i kupen för att se om den
slocknar när bilen "dör" - den lyser ändå vilket bör betyda att tändningslåset
är helt ...
Har hört talas om en givare i fördelaren som kallas hallgivare, kan det vara den som är dålig ???
tacksam för svar
stefan:eek: