Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Varför varnar Golfens lampa?

Startad av stam · 2007-08-02 · 2 svar

stamTrådstart
Det handlar om en röd Golf -89. Varningslampan med motorsymbol och blixt tänds ibland när man kör och slutar lysa när man lättar på gasen. Enligt instruktionsboken indikerar lysande lampa fel på "blandningsbildningssystemet". Vad menas med detta? Kan man strunta i lampan och köra vidare. Eller?
slirfeldt
Ja denna lampa har flera benämningar, men ofta rör det sig om någon form av fel i styr/bränsle systemet, och det kan räcka med ett igensatt bränslefilter för att denna skall tändas, så om inte detta gjort så byt gärna det.

Och på en så pass gammal bil handlar det inte om något avancerat system, som låser felkoder och i stort föreligger ingen fara med att köra så om motorn i övrigt går bra vill säga.
Ake NoD
Tack för klart besked!

Fler trådar i Hjälpforumet Bil