Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Varm diesel

Startad av D6Power · 2003-12-28 · 6 svar

D6PowerTrådstart
Hej
Jag har problem med min 245 diesel..Den blir bara varmare å varmare.Har bra oljetryck rent å fint kjyl och även monterat olje kyl för för senare turbokonvertering...Har bytt till LT31 ans termostat som är 80 grader mot volvos 87 men inget hjälper.....Nån som har nån teori....Snart kokar den...


Jesper :q
·
Så där hade jag på en 240. Då var det kylaren som var igensatt. Efter att ha bytt den så blev den bra sedan.
D6Power
Jo byta kylare har jag funderat på men när motorn typ e 95 grader så kan man utan obehag hålla på utloppslangen från motorn....Kan vattenpumpen va "utsliten" Händer det???
Gubbe med hatt
Tja det är ju logiskt att du kann hålla på slangen om kylet är tät, ingen genomströmning = kall slang (och kyl)
D6Power
Sant
Dresa
Har du för att vara på den säkra sidan skruvat ur kylaren? om inte så kan den vara igensatt så att det syns bäst från framsidan:typ insekter pollen och liknande om fallet är så-spola kylaren försiktigt med en högtryckstvätt-inte för hårt/nära så "lammellerna" viks ihop.MVH Dresa
D6Power
Kylaren är ren å fin på utsidan och har spolat vatten i genom den å det är fritt flöde....Den är dessutom bara 1.5 år gammal...

Fler trådar i Hjälpforumet Bil