Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Varm motor problem Dodge Van

Startad av kalitimekeeper · 2007-06-11 · 3 svar

kalitimekeeperTrådstart
Jag har problem med en Dodge Van Automat vid varm motor.

Den blir då svårstartad går orent och har ingen tomgång. Vi testade att bland annat ta bort luftfiltret då blev det marginelt bättre.

Några idéer?

/Kalle
Ludde_57
Förgasare/insprutning, årsmodell?
Problem både vid sommar som vintertid?

Ånglås i bränslet gissar jag på spontant.
pannacom
Det är förgasare årsmodell 1980 och det är mycket större problem sommartid.

Ånglås i bränslet vad innebär det?
Ludde_57
Prova googla på ånglås för förklaring. Orsakas i alla fall av stark värme, och ger en "luftbubbla" i bränsleledningen som stoppar bränsletillförseln till motorn.

Även dålig ventilation/avluftning av tanken kan ge liknande problem. Pyser det kraftigt ur tankröret om du lossar tanklocket, kan förklaringen till dina problem ligga där.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil