Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Värme-strul i passat -93

Startad av Bjoornen · 2010-12-29 · 1 svar

BjoornenTrådstart
Jag har en VW passat -93 bensin 5D. Värmen i bilen fungerar bra när jag står still med bilen igång... men när jag kör kommer det kall-luft.

Någon som känner igen detta? Vad som kan va trasigt?
slirfeldt
Låter som termostaten inte fungera som den ska och speciellt med om motorns temperaturmätare sjunker med allt högre fart. Detta kan med kännas att kylaren direkt blir allt varmare efter en kallstart där normalt termostaten skall hållas stängd intill motor nått drifts temperatur.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil