Till att börja med för bättre hjälp, vad för slag av varningslampa rör det sig om?
hej alla
har en toyota previa-95 automat som börjat uppträda skumt för ett par veckor sen.
när man accelererar normalt från stillastående tänds varningslampan vid ganska precis 2000rpm, och fortsätter lysa så länge man har gaspedalen nedtryckt. när man släpper gasen och motorn varvar ner under 2000 rpm släcks den igen. om jag då gasar igen tänds lampan inte. lampan tänds heller inte om man accelerar väldigt försiktigt.
någon som har en ide? tack på förhand.
har en toyota previa-95 automat som börjat uppträda skumt för ett par veckor sen.
när man accelererar normalt från stillastående tänds varningslampan vid ganska precis 2000rpm, och fortsätter lysa så länge man har gaspedalen nedtryckt. när man släpper gasen och motorn varvar ner under 2000 rpm släcks den igen. om jag då gasar igen tänds lampan inte. lampan tänds heller inte om man accelerar väldigt försiktigt.
någon som har en ide? tack på förhand.