Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

varningslaman tänds vid acceleration

Startad av previa_95 · 2008-01-24 · 5 svar

previa_95Trådstart
hej alla

har en toyota previa-95 automat som börjat uppträda skumt för ett par veckor sen.

när man accelererar normalt från stillastående tänds varningslampan vid ganska precis 2000rpm, och fortsätter lysa så länge man har gaspedalen nedtryckt. när man släpper gasen och motorn varvar ner under 2000 rpm släcks den igen. om jag då gasar igen tänds lampan inte. lampan tänds heller inte om man accelerar väldigt försiktigt.

någon som har en ide? tack på förhand.
slirfeldt
Till att börja med för bättre hjälp, vad för slag av varningslampa rör det sig om?
sveper
varningslampan som vanligen indikerar tex åtdragen handbroms.
slirfeldt
Inte hundra på med denna modell vad/om denna lampa har fler funktioner än dom "vanliga", åtdragen handbroms eller för låg bromsvätske nivå som då normalt inte borde ha något med varvtalet i sig att göra.

Framgår inget inget mera om detta i bilens instruktionsbok?
sveper
@Peter H 28295 wrote:
Inte hundra på med denna modell vad/om denna lampa har fler funktioner än dom "vanliga", åtdragen handbroms eller för låg bromsvätske nivå som då normalt inte borde ha något med varvtalet i sig att göra.

Framgår inget inget mera om detta i bilens instruktionsbok?


ville bara meddela att "problemet" är löst, eftersom lampan bara lyste till vid acceleration tänkte jag inte ens på bomsvätskenivån... :r fyllde på och saken var biff...
slirfeldt
Där ser man så enkelt det kan vara i bland,, :-)

Fler trådar i Hjälpforumet Bil