Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

varningslampa peugeot 406

Startad av bodde · 2011-02-19 · 2 svar

boddeTrådstart
Hej
Varnigslampan för motorns självdiagnos blinkar på min 406 -04.
När jag startade bilen i morse (-25gr C) startade bilen som vanligt men stannade
igen. Startade den igen och den går hur fint som helst men varninglampan blinkar.
Törs man köra ?

mvh bodde
slirfeldt
Går och låter motorn bra så är det högst troligt någon fara med att köra tills vidare då det med tanke på den temperaturen tillfälligt kan ge sådana symtom på elektroniken. Men du kan pröva med att lägga av ena batteripolen en stund och se om det konstant släcker den lampan. Men annars bör du låta kontrollera detta närmare hos verkstad.
Dingrot
Hej, Tänk på att, när du lägger av ena batteripolen så kanske du tappar koden till bilradion och då behöver du en 4 siffrig kod för att återstarta radion, brukar finnas nerskriven i instruktionsboken om du har tur. När du kontaktar verkstan skall du säga att du vill ha en avläsning av befintliga felkoder i minnet och om det finns aktiva felkoder och de förstår normalt detta, inga problem. Förstår de inte, byt verkstad. Kostnad för detta är några hundralappar max. Lycka till verkstan.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil