OOpelMickeTrådstart2003-10-18jag undrar vart i sverige alla Opel Kadett D SR finns?
jag har letat efter en sådan ett tag nu men jag såg en på Gotland i sommras men inte i övriga sverige :(
dom ser ut som vanliga Kadett D 80-84 men SR har skärm breddare recaro inreding liknar GTE:en men SR har den vanliga 1,3 Liters motorn.
Jag fick en sån förra året som jag plockade delar från bland annat Recaro stolarna som jag fick sålda :)
nån som vet vart i sverige dom finns eller vart man kan få tag i literatur till Kadett SR årgång 80-84. Det skulle vara kul att äga en som är körbar :h
Micke
varför inte en KADETT GTE , el Ascona GT , kadett gte var en rolig bil som jag fick låna äv en polare i början av 90talet, säkert lättare att hitta och du har recaroinredning i dom två modellerna oxå.
Kadett GTE har jag haft det var problem med kylare på den hela tiden :(
men en Ascona GT skulle inte vara fel om motor är pigg och med recaro inredning.
KKrister Lindholm2003-10-19 · #
OpelMicke wrote:
Kadett GTE har jag haft det var problem med kylare på den hela tiden :(
men en Ascona GT skulle inte vara fel om motor är pigg och med recaro inredning.
Vaddå problem med kylare? Är väl inget speciellt fel på just GTE med kylarna vad jag vet.. Har haft en själv & polaren har haft 2 utan bekymmer med kylare. Man köper dessutom en flång ny kylare till en sån raritet för 1500:- så..
En Ascona GT har jag haft. Mycke bil för 800kr. Rostade av på mitten. Bstolpen lossnade i nederkant. Är väl samma motor som den första kadett gsi tror jag. Rätt kul bil som man inte behöver vara så rädd om
ja Opel är ju kända för att rosta snabbt :(
men min kylare läckte jag köpte en beg på skroten men den läckte läcker nu oxå. Den dricker ju vatten så man måste fylla på vatten nästan varje dag. Men jag slipper ju det nu har ju sålt den bilen :)
nya kylare är ju så dyra till denna klassiker ;)
men det är väl värt att köpa ny kylare :)
Skywalker wrote:
OpelMicke wrote:
Kadett GTE har jag haft det var problem med kylare på den hela tiden :(
men en Ascona GT skulle inte vara fel om motor är pigg och med recaro inredning.
Vaddå problem med kylare? Är väl inget speciellt fel på just GTE med kylarna vad jag vet.. Har haft en själv & polaren har haft 2 utan bekymmer med kylare. Man köper dessutom en flång ny kylare till en sån raritet för 1500:- så..
det va tydligen inte kylaren utan det va topplockspackningen som va trasig kompisen byte det och nu ska den enligt han gå kanon :)
Alternativt är att ni köper min gamla Gte-84 behöver svetsas, eller delar till den! Såsom Turbo Laddkylare Quifelåda bilsteindämp sänkfjädrar mm.mm.
Tråden är nog inaktuell då den är skapad 2003 ;)
Kan vara bra och skrämma fram gammla frågor igen ibland för det kan ju vara fler som är på jakt..