Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Vart sitter tändstiften på Carisman?

Startad av anki2009 · 2009-04-18 · 2 svar

anki2009Trådstart
Köpte tändstift men vart sitter dom någonstans? har någon en bild på motorn så jag kan se? behöver veta vart bränslefiltret sitt också.......anki :l
Meken
Vet ej vilken årsmodell eller motor du har ? På denna -98 a sitter stiften i bakkant av ventilkåpan ,sitter djupt ner ..Se bild https://www.bildelsbasen.se/index.php?index=default&company_id=&link=pictures&id=15650074
slirfeldt
Underlättar att tala om årsmodell och även motorstorleken, så går det lättare att ge hjälpen,, :-)
Men förmodligen sitter bränslefiltret i bakkant i motorrummet i en egen konsoll eventuellt byts detta underifrån, men bild på detta filter finns hos www.mekonomen.se

Och som redan sagt sitter stiften i bakkant av ventilkåpan där man i regel kan leta sig till med hjälp av tändkablarna, dessa stift kan vara av den smalare typen som kräver 5/8" (16mm) tändstift hylsa, mot normala 13/16" (20,5mm).

Fler trådar i Hjälpforumet Bil