JJojjeTrådstart2006-02-19Håller på att bli galen...§e
Min Audi startar alltid (snabbt!) och går kanonbra på alla sätt utom ett och det är att den ibland får för sig att på egen hand "jucka" med varvtalet. Efter start sjunker det ner till rätt tomgång för att omedelbart hoppa upp till ca 2000 v/m, och så ner igen...och sen upp igen. Detta fortsätter sedan även under körning! När man sedan accelererar och kommer högre så är det oftast till den nivån som den hoppar upp till nästa gång man trycker ner kopplingen. Gasvajern kärvar inte... vad jag kan komma åt iaf...
Elfel? Eller?
jag hade så på mazdan men de berodde på att de var kasst med vatten och ispropp...
vet ej om detta är just ditt prob men delar med mej av de lilla jag vart med om på bilfronten
DDaniel Fornell2008-01-21 · #Hej!
Har samma problem på tjejens 2.2 Turbo -88b
Jag brukar dra ut kontakten till tomgångsventilen då dyker den till rätt
tomgångsvarv på en gång...
Nu e man ju på latsidan och inte har bytt den.
Men jag är rätt säker på att den kärvar.
Prova o dra ut kontakten nästa gång den rusar så ser du om den kärvar.
:p
Kolla tomgångsmotorn som sitter vid insuget..kolla kontakterna. plocka bort den o rengör..med lämpligt.. brukar köra 5-56 i den o skaka lite. o kolla slangarna så dom inte läcker.