Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Vattenläcka!!

Startad av JockeNydahl · 2007-01-27 · 2 svar

JockeNydahlTrådstart
Har en Saab 9000-88 som läcker vatten! Ser ut som det kommer från vattenpumpen! Nån som har nåt bra tips på hur man tätar den? Holts kylartätning kanske?
Eller måste jag byta skiten?
Tacksam för svar!
savanna
glöm kylartätning !!! byt vattenpumpen !!

kylartätning tätar också ditt värmeelement så du får sämre värme
Andre
@TotteHBG 19172 wrote:
glöm kylartätning !!! byt vattenpumpen !!

kylartätning tätar också ditt värmeelement så du får sämre värme


Inte då! Hällde i 100gr kanel och nu e skiten tät! :upp

Fler trådar i Hjälpforumet Bil