Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Vattenpump

Startad av peppha · 2003-06-11 · 2 svar

pepphaTrådstart
Hur "hör" man lättast att vattenpumpen på en 940 håller på att gå? skrammel, rasp, tjut? Och i så fall vilken typ av tjut? :q

Tack på förhand,
Ludde_57
Märks oftast genom att det läcker vatten genom "skvallerhålet" i botten.
De pumpar som havererat för mig har inte låtit alls utan bara läckt kylvätska genom "skvallerhålet".
En del pumpar kan naturligtvis låta f*n och glappa, men inte alla.
peppha
:D Tack!!!

Fler trådar i Hjälpforumet Bil