Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

växellåda saab 9000 cs 2.0 -95

Startad av gaz · 2006-12-19 · 5 svar

gazTrådstart
Fick idag helt plötsligt stora problem att få i växlarna. Fick använda rejält med kraft för att få i dem under mycket oväsen. Stängde av motorn och då fungerade de normalt. Startade igen men det var likadant. Höll på så några gånger och efter ett tag så fungerade växlarna normalt igen ? Är det någon som kan något om detta ? Tacksam för respons


gaz
aeqvist
Kändes kopplingspedalen normal medans du hade problemet?Om inte så ligger nog felet i kopplingsmanövreringen.
Kent
kopplingen känns helt normal

gaz
Kent
kopplingen känns helt normal. tycker att spaken rör sig lite mycket vid plötsliga gaspådrag. kan det vara fästen som är dåliga ?
slirfeldt
Ja du bör låta se över växellådslänkaget, för helt klart är det något där som inte är helt bra,,
Kent
ok. tack för hjälpen får väl göra det.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil