SSoubzTrådstart2006-07-29Hej jag har ett problem med min Ford mondeo. växellåda har slutat fungerat. Ska åka på semester imorgon. Vad kan man kolla/göra själv ?
Tack för hjälpen
Bruno
slutat hur?? Automat eller manuell?
Det är en manuell växellåda.
När jag kom hem igår från Danmark det blev hårdare och hårdare att växla mellan 1-2-3 och inte lika mycket med 4 och 5.
När jag startade bilen imorse det gick utan problem men när jag kom hem (Hjärup) från Lund samma problem igen. När jag körde på min parkering och stannade lite då blev det omöjligt att baka eller växla till 1 eller 2. Den ända sätt att göra var att stänga av bilen, växla och sen starta bilen igen. Jag har gjort detta flera gånger för att parkera bilen. Alla kablar verkar fungera.
Kan det vara problem med olja ?
Hmmmm ÄR KOPPLINGEN KASS ???