Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

växellådsolja

Startad av indianen · 2009-07-18 · 7 svar

indianenTrådstart
någon som vet var man fyller växellåds olja på en berlingo med manuell låda:q
berit
Nivåpluggen som man fyller genom sitter på gaveln och är lite större än de andra gavel-bultarna. 19mm hylsa! :cool:
opel
hmm jag e nog trøg eller blind hittar inte något som ser ut som det
berit
Årsmodell och motor??

Finns ngn enstaka tidig som man fyller via hastighetsgivarsensorn....
opel
det e en 03 med den minsta bensinmotorn
berit
Märkligt att du inte hittar den. :confused:
Skall definitivt vara en större bultskalle, inte så hög, 19mm hylsa, på vä sida mot hjulet, kanske dold av innerskärmen.
opel
det enda jag finner e en fyrkants bult som e vänd inåt fins två sådna på växellådan en i botten och en lite høgre upp presis innanfør plast skärmen kan det vara den det e den enad som verkar vara i närheten av något lite større hål:confused:
berit
Jo men visst, skruva ur den innanför skärmen så ska du se att du är rätt ute.
Brukar dock inte sitta dom gamla runda bultarna med invändig fyrkant.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil