Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

växellådsproblem

Startad av pidde33 · 2006-04-04 · 2 svar

pidde33Trådstart
Har en 2,9 liters 6a med aut låda ( normalt 4 )....... men den är BARA 3 växlad ..... den verkar ha tappat 4an någonstans vad göra ? Har desutom en väldigt konstig motor i den däringare bilen ..... kör man för fort så är det precis som om en ventil börgar leka stenkross .... men saktar man ner så försvinner det efter ett tag ...... ( fort = över 90 km ) har jag stora problem ?
wicke
Öööh Dum fråga kanske men du kör väl på läge D på lådan? Jag gjorde själv det misstaget första gången jag körde min scorpio 2.9 aut.:-) Och sen det andra problemet du hade, Säker på att det kommer från motorn? Jag hade också ett sådant läte men det kom från ena bakhjulet o då var det en drivknut som sagt upp sig. Hördes också bara i högre hastigheter
Ludde_57
Misständer motorn?

Fler trådar i Hjälpforumet Bil