Fixade nyligen detta fenomen och just den modellen där det med dess konstruktion med kraftigt försänkta tändstift. Brukar dess ventilkåpspackning ge sig och oljan rinner då ner i tändstifthålet/en med misständningar ofta till följd på grund av överslag. Så byt ventilkåpspackningen av gummi så är det torrt sedan i tändstiftshålen.
Tips innan tändstiften lossas är att suga upp så mycket av oljan som möjligt för att minimera mängden som rinner ner i motorn. Även om denna oljemängd inte är någon större fara för tex katalysatorn mer än att det kan ryka till rätt ordenkligt vid nästa omstart.
Tips innan tändstiften lossas är att suga upp så mycket av oljan som möjligt för att minimera mängden som rinner ner i motorn. Även om denna oljemängd inte är någon större fara för tex katalysatorn mer än att det kan ryka till rätt ordenkligt vid nästa omstart.