Sätter en sprucken remskiva på att nån har haft bort remskivan tidigare och inte dragit fast den ordentligt efter det så att remskivan har vibrerat sönder. Exakt samma sak hände med min 9000 och på den så satt remskivan så löst så att muttern gick att ta bort utan att hålla emot på motorn. Resultat:krossad kil, sönderriven packbox och sprucken remskiva.
Jag undrar om det är någon som har råkat ut för samma som jag ??
SAAB 9000i cc -91 ca 32000 mil
Woodrofkilen (eller hur det stavas) gick av villket blev att vevaxelremskivans inre del gick sönder helt och oljepumpsmedbringaren kilades ordentligt fast.
Det tog 3-4 timmar att få ut oljepumpsmedbringaren med polygrip och kofot sista biten.
Någon som kan ha någon aning hur en sådan här grej kan hända ?
SAAB 9000i cc -91 ca 32000 mil
Woodrofkilen (eller hur det stavas) gick av villket blev att vevaxelremskivans inre del gick sönder helt och oljepumpsmedbringaren kilades ordentligt fast.
Det tog 3-4 timmar att få ut oljepumpsmedbringaren med polygrip och kofot sista biten.
Någon som kan ha någon aning hur en sådan här grej kan hända ?