Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

vevhusvent

Startad av frasse · 2003-11-05 · 0 svar

frasseTrådstart
hjälp, vad göra??
min volvo 245gl/aut-88 spikar som xxx vid påfrestning, typ uppför, samtidigt som den sprider oljerök, mkt oljerök.
fick veta av nån att detta berodde på flamskydd/för hög komp i vevhusventilationen. jag har rensat flamskyddet utan resultat varvid jag kapade slangen som flams. sitter på, och drog i bägge ändarna i en plastflaska. resultatet blev att flaskan blir full på ett par km. fråga: kan man minska vevhuskomp? vad ska jag göra utan att behöva byta motor? om jag nu ska byta motor kan jag då sätta i en turbo eller en B234F, B230FD eller nåt annat istället för min B230F?? det är panik, jag behöver bilen otroligt mycket, tacksam för all hjälp. :q

Fler trådar i Hjälpforumet Bil