Om inte annat märker du det med hög olje förbrukning och läckor vid packningar och förändring i kanske tomgång etc.
hej!
hur vet man om vevhusvetilationen fungerar?
bör man inte märka det på hur bilen uppför sig, seg vid Acceleration eller hög bensinförbrukning?
kan motorn uppföra sig som vanligt dvs. piggt och svara på gaspådrag trots att vevhusventilationen är igensatt?
det ska enligt vad jag förstå finnas ett filter i anslutning till vevhuset men var hittar man deta?
hoppas någon kan reda ut vad som är riktigt.
hur vet man om vevhusvetilationen fungerar?
bör man inte märka det på hur bilen uppför sig, seg vid Acceleration eller hög bensinförbrukning?
kan motorn uppföra sig som vanligt dvs. piggt och svara på gaspådrag trots att vevhusventilationen är igensatt?
det ska enligt vad jag förstå finnas ett filter i anslutning till vevhuset men var hittar man deta?
hoppas någon kan reda ut vad som är riktigt.