Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Vibrationer!!

Startad av JockeNydahl · 2006-09-11 · 3 svar

JockeNydahlTrådstart
Har en Mondeo 1.6-98 som vibrerar höger fram vid gaspådrag! Särskilt om man svänger samtidigt!
Nån som har en aning vad det kan bero på?
Tacksam för hjälp.
elfixaren
Låter som det är en drivknut.:i Kan vara inre knuten.:OO
fraggelpelle
Kollat att hjulet är fastskruvat ordentligt? ;)
slirfeldt
Ja som sagt hissa upp framvagnen och kika efter konstigheter som glapp, oljud osv och det kan mycket väl vara en drivknut och för ofta med även sig ett knackande ljud, speciellt vid gas å sväng samtidigt.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil