Ja någonting har ju hänt i samband med fjäderbytet och känner inte igen detta trots flera fjäderbyten på dessa bilar, drivknuten kan i princip bara hamna o ett läge då man väl dragit fast centrummuttern, men det är en lite speciel konstruktion på högersidan på dessa.
Där drivaxeln är delad med en fast punkt i karossen, men inte ens där brukar det vara några problem, men då detta oljud finns enbart vid accelleration så ligger orsaken ändå troligt i drivaxeln.
Så pröva att hissa framvagnen igen och rotera och eventuellt även köra så på lite olika växlar för att konstatera varifrån ljudet kommer,,,
Där drivaxeln är delad med en fast punkt i karossen, men inte ens där brukar det vara några problem, men då detta oljud finns enbart vid accelleration så ligger orsaken ändå troligt i drivaxeln.
Så pröva att hissa framvagnen igen och rotera och eventuellt även köra så på lite olika växlar för att konstatera varifrån ljudet kommer,,,